Prázdniny v Itálii 2019, Riva Nuova (část I.)

Letos jsem čekala na dovolenou pořádně dlouho! Důvodů to mělo více, ale s tím vás nebudu zatěžovat. Každopádně, nakonec se to povedlo – i když byla fuška sehnat slušné ubytování, na pěkném místě, přes českou cestovku, za dobrou cenu… A pro pět lidí, samozřejmě.

Opět jsme využili služeb staré dobré CK Victoria, ta ještě nezklamala. Já jsem sice původně měla pocit, že v týdnu od 17. do 24. srpna již nikdo na dovolenou nejezdí, ale nakonec jsem zjistila, že na tom našem vybraném místě je to dokonce vrchol sezóny! No neber to..

Tak už vás nebudu déle napínat, jeli jsme do Itálie, konkrétně do oblasti Palmová Riviéra, do malebného městečka Martinsicuro a ubytovali jsme se v kempu Camping Village Riva Nuova.

Cesta byla teda příšerná. Pár krát jsem chtěla otočit káru a vrátit se zpátky domů, nekecám. Vyrazili jsme dost pozdě, měli až příliš mnoho zastávek, manžel často potřeboval odpočívat.

Na vysněné místo jsme dorazili po 20 (!) hodinách cesty. Totálně vyčerpaní, na pokraji nervového zhroucení, zpocení, špinaví a znechucení. Itálie nikdy více! Skandovaly děti poté, co nás navigace dvakrát za sebou poslala někam do… nikam.

Navigaci jsme vypli a řídili se podle občasných cedulí u cesty, ale výkon to byl přímo heroický. Když jsme vystoupili z auta, náš delegát si nejspíš myslel, že přijel výměnný zájezd mentálů z Prahy…

Italské prázdniny

Takže: bydlení jsme měli ve stanu. Je to lepší, něž nějaká těsná kobka se špatnou klimatizací a navíc já mám pocit, že jsem blíž přírodě. Celý rok jsem zavřená v práci v centru Prahy u počítače, všude samá dlažba a kameny a staré budovy, takže mi ten stan lépe vyhovuje. V noci je tam příjemně, slyšíte šplouchání moře a mohutné chrápání vašeho souseda… No prostě klasická trampská romantika. Ale u moře.

Stan byl poměrně nový, s elektřinou, prostornými postelemi a kuchyňkou. A tím výčet všech plusů končí. Lednička vypadala, že ji právě přinesli rovnou ze smetiště, plynová dvouplotýnka pocházela z doby II. světové války a ty 3 malinkaté hrnce na vaření pro 5-člennou rodinu jednoduše nestačí.

Ale protože jsme měli ubytování jenom na týden (a stálo to včetně kompletního pojištění 11.000,- Kč pro pět lidí), tak jsem ty nedostatky prostě ignorovala.

Camping Village Riva Nuova

Co se týče kempu samotného – jmenuje se Camping Village Riva Nuova. To Camping Village jsem zdůraznila, protože ten kemp má rozlohu středně velké vesnice. A to vůbec nepřeháním.

Na záchod a do umyvárky to bylo z našeho stanu asi tak 2 kilometry a první tři dny jsem tam musela chodit jenom s GPS. Náš nejmenší si tu trasu nezapamatoval vůbec, takže vždycky potřeboval doprovod.

Řeknete si, že jsem rozmazlená, no bóže, 2 kiláky na záchod… Jenomže jsme tam i dvakrát denně museli nosit těžký lavór plně naložený špinavým nádobím a pak ho zase odnést zpátky. To samé když jsme si chtěli vyprat, nebo dát sprchu. Prostě rozvička, myslím, že jsem tam dost zhubla. Toto všechno mě z toho kempování trochu rozladilo, takže přístě jenom do mobilhomu, ten byl krásně zařízený a plně dostačující. Ale samozřejmě dražší než stan.

V kempu samotném je i velký bazén se skluzavkami a tobogánem, slunečníky, lehátky a palmami. Nádhera, nafotila jsem tam přímo kýčovité fotky, ale navštívili jsme ho jenom jednou, protože jsme chtěli hlavně to MOŘE, že… Poznámka na okraj: bazén je oplocen, má své otevírací hodiny a MUSÍTE mít plovací čepici.

Kolem bazénu bylo takové centrum kempu, samoobslužná restaurace, obchůdek s různým zbožím, dětský koutek a pizzeria na patře. Všude se dá dobře posedět a zabavit se, za poměrně slušné ceny. Rozhodně je to levnější, než Chorvatsko.

Jednou, když jsem se vracela od bazénu, jsem špatně odbočila a samozřejmě jsem přímo v tom kempu zabloudila. Ale bylo to k užitku, protože jsem objevila poměrně zásadní věc, kterou ocení každá matka – obří venkovní dětský koutek! Ale ten byl fakt boží, malý se tam vydržel hrát celé odpoledne. Ale pozor, v době odpoledního klidu (13-16 hod.) je uzavřen, takže tam choďte buď po ránu, nebo navečer, když už není tak vražedně vedro.

Lážo plážo labůžo

A teď k samotné pláži, o které jsem celý rok snila a kvůli které jsme absolvovali to cestovatelské martyrium. Pláž se nachází doslova pár kroků od kempu. Ten je celý oplocený, takže hned na začátku pobytu dostanete elektronické čipy, co vám otevřou bránu. Projdete úzkou asfaltkou a hned zaboříte nohy do horkého písku…

První, co uvidíte, je tyrkysově-modré moře se skálami v pozadí, o které se rozbíjejí vlny. Pak začnete dělat divné zvuky, jelikož si uvědomíte, jak je ten písek rozpálený do běla a všechny bágly, co jste drželi v ruce, letí bleskově k zemi.

Jaká úleva, když se konečně ponoříte do slané vody, horké jako kafe… Ale to jenom k večeru, ráno bývá moře svěžejší. Pláž je každodenně uklízená, moře je čisté a průzračné, spousta místa ve vodě i na souši, celkově to hodnotím 5*****.

prázdniny v itálii, Prázdniny v Itálii 2019, Riva Nuova (část I.), Travel Mamaprázdniny v itálii, Prázdniny v Itálii 2019, Riva Nuova (část I.), Travel Mama

Co se týče pobytu na pláži, máte dvě možnosti. Buď si zaplatíte slunečník, ke kterému patří dvě lehátka na spořádáné soukromé pláži, která připomíná tak trochu továrnu na sardinky, nebo si přinesete vlastní slunečník a zapíchnete ho o kousek dál, kde je spousta místa a svobody. Nazývá se to tam “Dog Beach”, ale psa jsem tam za týden viděla jenom jednou, takže se nemusíte bát koupele s domácími mazlíčky.

První den jsem laškovala s myšlenkou, že si nějaký ten slunečník si pronajmu, ale ten nejlevnější stál 9 EUR na den a byl úplně vzádu, a z každé strany se na vás tlačili cizí lidé, protože správci pláže uvažují přesně tak, jako majitelé aerolinek. Narvat co nejvíce lidí na co nejmenší místo a urvat za to co nejvíce peněz, pokud možno.

Ale náš delegát nám poradil šikovnou fintu, jak si užít na pláži ve stínu bez mačkání se na cizí tlustou dámu, nebo opilého Itala. Vyšli jsme si na procházku na promenádu vedle kempu, koupili si vlastní slunečník za 10 EUR a ten jsme používali celou dobu. Vedle oficální pláže se rozkládá ta neoficiální, úplně volná (zmiňovaná Dog Beach), bez omezení a tam si děláte co chcete. Takže každý den můžete tábořit na jiném místě a prozkoumávat jiný kousek Jadranského moře.

Jadranská klasika

Existují lidé, co tvrdí, že se nevydrží válet týden u moře. Tak ti jsou divní, to vám povídám. Protože tahle pláž a tohle moře je absolutně famózní. Hodíte si ručník přímo na písek a můžete pohodlně ležet – na rozdíl od chorvatské pláže, kde ležení na pláži připomíná fakírskou postel plnou ostrých hřebíků.

Moře je tak mělké, že i pár desítek od břehu je vám voda tak do pasu. Pro mně osobně to je velká úleva, protože nemusím každé dvě minuty řvát na děcka, ať neplavou tak daleko a nervovat se, že stejně utonou.

Pláž samotná je dlouhá několik kilometrů a členitá. Když si plavete trochu dál v moři, tak si uvědomíte, jak ohromné množství lidí tam je a přesto máte kolem sebe prázdno, žádná hlava na hlavě jak je to v pražských bazénech.

Úplně nejbožejší je ale to, že jakmile se ráno vzbudíte, jdete si místo rozvičky zaplavat, pozorujete východ slunce a život je krásný. Pak si dáte dobré italské kafe a buchtu a jdete plavat znova. Sbíráte mušle, pozorujete medúzy, necháte se unášet proudy a ten předchozí celoroční stres z vás prostě a jednoduše odplave, protože se nemá čeho držet.

Nakonec jsem si uvědomila, že ta příšerná cesta za to určitě stála. A to nejlepší jsme měli teprve před sebou – slavily jsme třinácté narozeniny Karin a zkoušeli osedlat plameňáka…

Jak to všechno dopadlo, se můžete dočíst v příštím článku.